ACoR cere micşorarea tarifului apei uzate la sate

DSCN8598

Pe 29 noiembrie, conducerea Asociaţiei Comunelor din România a fost invitată să participe la o întâlnire cu reprezentanţii Comisiei Europene, tema fiind Implementarea directivelor comunitare pe ape uzate în aglomerările umane, implicit cele din mediul rural.

    „Am considerat că este obligatoriu să-i informez prin aceste declaraţii de presă pe toţi colegii mei primari din judeţ şi din ţară în legătură cu discuţiile de la minister. Am adus în atenţia partenerilor o problemă cu care se confruntă cam toate comunelor, iar aici mă refer la taxarea apelor uzate (de canalizare) pe care trebuie s-o aplicăm noi, primarii unităţilor administrativ – teritoriale. După lege, noi trebuie să încasăm 80% pe canalizare din 100% pe taxarea apei potabile pe care o livrăm. Din acest considerent, am constatat următorul lucru: în zona rurală predomină gospodăriile, nu blocurile, iar cel puţin 90% din locuitori au animale. Acest fapt duce la o diferenţă foarte mare în ceea ce priveşte, pe de o parte, consumul efectiv de apă potabilă, şi, pe de alta, taxarea în procent de minimum 80% din ce livrăm ca apă potabilă. Aceste diferenţe nu sunt, evident, pe placul abonatului şi nici al nostru, ca primari, căci oamenilor nu le convine să plătească pe ceea ce nu folosesc”, a declarat Eugen Ion.

Preşedintele ACoR Tulcea este încredinţat că ministerul de resort, împreună cu Comisia Europeană, va găsi o soluţie în sensul modificării legislaţiei actuale pentru identificarea unei formule de taxare a apelor uzate în zona rurală. În momentul de faţă, operatorii regionali practică un tarif unic care, pe partea de livrare de apă, este unul echitabil în zonele urbane, însă care în zona rurală nu are fundament: „Aici, la ţară, apa provine din resursa subterană, ceea ce înseamnă costuri foarte mici. În schimb, la oraş, apa pentru robinetul cetăţeanului vine din Dunăre, lacuri de acumulare şi alte surse supraterane, aceasta având ca efect costuri foarte mari”.

ACoR a propus în aceste condiţii fie un tarif diferenţiat între oraş şi sat, chiar în cazul aceluiaşi operator regional, fie pe autorizarea serviciului propriu în cazul unităţilor administrativ – teritoriale. E drept, fondurile de investiţii pe reţelele de apă şi canalizare sunt dirijate, în general, către operatorii regionali, numai că abonaţii din mediul rural au venituri scăzute. Pe raza judeţului nostru, a mai spus Eugen Ion, sunt u.a.t.-uri care au finalizat canalizarea, ca investiţie, însă doar un procent mic de consumatori este racordat la acest sistem tocmai datorită tarifului aplicat pe apă uzată. Dacă se va diminua tariful, procentul va creşte numai din folosirea investiţiilor deja realizate. În Tulcea, existentul realizat şi ce urmează să se finanţeze în următorii trei ani prin fonduri europene şi naţionale, până în 2020, vor rezolva problema în judeţul nostru în proporţie de 90 – 95%, inclusiv în Delta Dunării. Aici sunt eligibile din fonduri europene doar proiectele pe canalizare pentru aglomerările umane de mai mare de 2.000 de locuitori; prin urmare, s-a făcut compensarea cu finanţarea internă prin P.N.D.L.

Întâlnirea la care a luat parte Eugen Ion, primarul comunei Jurilovca, preşedintele Filialei Judeţene a ACoR şi, totodată, vicepreşedinte naţional al asociaţiei, a fost organizată de Ministerul Apelor şi Pădurilor. Potrivit site-ului acestei instituţii, Ministerul Apelor și Pădurilor s-a angajat ca în cursul anului 2018 să elaboreze  și să prezinte Comisiei Europene o variantă reactualizată a Planului de implementare a Directivei privind epurarea apelor uzate urbane. Această decizie reprezintă una dintre principalele concluzii ale Reuniunii între reprezentanții Comisiei Europene, Direcția Generală Mediu și cei ai autorităților române, organizată miercurea trecută la sediul Ministerului Apelor și Pădurilor și care a avut ca temă măsurile necesar a fi luate pentru îmbunătățirea punerii în aplicare a Directivei Consiliului 91/271CEE din 21 mai 1991 privind epurarea apelor uzate urbane.

Din partea autorităților române au participat reprezentanți ai Ministerului Apelor și Pădurilor, Ministerului Mediului, Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Finanțelor Publice, Administrației Naționale Apele Române, Asociației Române a Apelor, Asociația Municipiilor din România și Asociația Comunelor din România.

Tulceanul Mihai Ionaşcu, prim – vicepreşedintele Asociaţiei Profesionale a Auditorilor Interni

În perioada 5 – 7 noiembrie, la Buşteni a avut loc o reuniune a şefilor structurilor de audit intern din cadrul filialelor judeţene ale Asociaţiei Comunelor din România (ACoR). De comun acord, participanţii au convenit să constituie Asociaţia profesională a auditorilor interni, intenţia iniţială fiind aceea de a constitui doar un grup profesional.

Mihai Ionaşcu, şeful Biroului de audit intern din cadrul ACoR Tulcea, a fost ales prim – vicepreşedintele asociaţiei înfiinţate şi la recomandările preşedintelui naţional al ACoR, Emil Drăghici, care i-a sfătuit pe auditori să se asocieze într-o structură independentă aptă să încheie acorduri de colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice şi cu alte segmente ale administraţiei publice centrale. Documentele necesare au fost depuse la instanţă, s-au făcut demersuri la Registrul Comerţului, s-a depus denumirea: A.P.A.I. – Asociaţia Profesională a Auditorilor Interni, care va fi independentă de ACoR.

Cei aproape 60 de participanţi – dintre care 24 sunt şefii birourilor de audit intern (doar 24 de filiale judeţene au asemenea structuri de audit), iar restul sunt auditori interni – l-au ales ca preşedinte pe şeful auditului din filiala ACoR Dâmboviţa, iar vicepreşedinţi sunt şeful structurilor de audit din Iaşi, Maramureş şi Mehedinţi.

În vârstă de 46 de ani, economistul Mihai Ionaşcu este de peste şase ani auditor intern în cadrul biroului de audit al Filialei Judeţene Tulcea a ACoR.

Foto: În stânga, în prim – plan, Marioara Diaconescu, directorul general al Unităţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern (U.C.A.A.P.I.), structură în Ministerul Finanţelor Publice; în partea dreaptă, tulcenii Mihai Ionaşcu şi Laura Hizanu.

APAI

Cursa pentru P.N.D.L., pe ultima sută de metri

 ACoR 18 oct.

Întâlnire la Prefectură pentru urgentarea avizelor pentru proiecte de investiţii

Luni, 9 octombrie, la sediul Instituției Prefectului Tulcea a avut loc o şedinţă de lucru, tema discuțiilor fiind identificarea celor mai bune soluții de urgen­ta­re a procedurilor de obținere a avi­zelor și acordurilor necesare depunerii cere­ri­lor de finanțare pentru proiecte de inves­tiții la nivelul administrației publice locale.

Primarul comunei Jurilovca, Eugen Ion (președinte al Asociației Comu­nelor din României, fililala Tulcea), și preșe­dintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, alături de prefectul Lucian Furdui au discutat cu reprezentanți ai Enel, Agenția de Pro­tecția Mediului, Direcția de Sănătate Publică etc., despre posibi­li­tatea urgentării emiterii avizelor afe­rente unor Proiecte finan­țate cu fonduri europene sau guvernamentale.

Mai exact, avem sume pre-alocate pentru aproximativ 150 de proiecte prin PNDL (Programul Național de Dezvol­tare Locală), avem oportunități extraordinare de a atrage fonduri europene, avem termene extrem de clare și avem un risc major: de a pierde finanțările pentru că nu am reușit să aducem, la timp, toate documentele necesare. Iar aici problema apare la termenele destul de laxe pentru emiterea unor anumite avize necesare acestor proiecte.

Trebuie să găsim, împreună, o solu­ție pentru a aduce la un minim legal ter­me­nele de emitere a unor avize. Trebu­ie să fim uniți, să înțelegem că luptăm cu toții pentru aceeași cauză, aceea de a dezvolta județul prin inves­tiții europene sau guvernamentale, astfel că trebuie să avem grijă să ne ajutăm re­ci­proc în vederea accesării unei sume cât mai mari, de 100% din fondurile ce ne sunt alocate. Pentru PNDL, spre exemplu, terme­nul limită de depunere a docu­men­tațiilor este la finalul acestei luni, iar multe dintre primăriile tulcene nu au reușit, încă, să primească avizele necesare”, a transmis președintele Consiliului Jude­țean Tulcea, Horia Teodorescu.

Domnia sa a discutat despre faptul că oportunitatea deschisă pe PNDL pentru județul Tulcea poate duce la o dezvoltare reală a acestui colț al țării. „Nu cred că ne vom întâlni prea curând cu o astfel de posibilitate de finanțare, iar primăriile nu trebuie să piardă această șansă extraordinară acordată, în această perioadă, de Guvernul României“, a mai spus președintele Consiliul Județean Tulcea.

Şedinţa de la Instituţia Prefectului a fost iniţiată de ACoR Tulcea , în urma solicitărilor unităţilor administrativ –teritoriale membre.

În urma solicitărilor din par­tea colegilor mei, referitoare la importanţa dezvoltării judeţului nostru, am considerat că este necesară o întâlnire cu factorii de decizie instituţionali pentru a încerca împreună să găsim soluţii pentru eliberarea avizelor, auto­rizaţiilor, acordurilor, în aşa fel încât să demarăm sau să accesăm proiectele din fonduri naţionale. Astăzi, de exemplu, oportunitatea întâlnirii a fost dată de faptul că, până pe 30 octombrie a.c., toate u.a.t.-urile care au primit în prima fază ordin de ministru pentru aprobarea investiţiilor în comuna respectivă trebuie să depună o documentaţie. La această documentaţie discutăm strict de avize din partea tuturor instituţiilor implicate, iar aici pot enumera O.C.P.I., Agenţia de Mediu, D.S.V.S.A., D.S.P., Drumuri Naţionale sau Drumuri Judeţene.

      Am avut o discuţie telefo­nică, acum câteva zile, cu domnul prefect, propunându-i să conducă această întâlnire printr-o adresă emisă de ACoR. Salut prezenţa domnului pre­şe­dinte al Consiliului Judeţean, Horia Teodorescu. Aceasta înseamnă că toţi factorii de decizie tulceni dau maxi­mă importanţă investiţiilor din judeţ.

    Întotdeauna este loc şi de mai bine, dar, în general, colegii depun eforturi semnificative pentru absorbţia acestor fonduri. În anumite situaţii, totuşi, lucrurile nu intră pe un făgaş favorabil pentru noi, ţinând cont că proiectanţii, la rândul lor, sunt foarte aglomeraţi, de unde vin şi problemele cu depunerea documentaţiilor. Încercăm să rezolvăm problemele în timp util – despre asta discutăm. Precizez de la început că noi nu cerem niciodată ca o instituţie a statului să încalce legea, ci doar să se găsească soluţiile cele mai rapide pentru eliberarea documentelor şi prioritizarea în funcţie de termenele impuse nouă.

    În urma discuţiilor de azi am luat decizia să le propun colegilor lunea vii­toare o întâlnire ACoR, şedinţă în care să vorbim punctual, fiecare unitate administrativ – teritorială urmând să comu­nice stadiul în care se află la avizare proiectele sale. Desigur, vor fi invitaţi şi reprezentanţii serviciilor deconcentrate implicate în acest proces. Încercăm să centralizăm şi, evident, să soluţionăm urgent problemele cu care se confruntă comunele.” a declarat preşedintele ACoR, Eugen Ion.

IMG_7352 (1)IMG_7360

Start oficial pentru Serbarea Borșului Pescăresc, ediția a VII-a

Luni, 4 septembrie 2017, sala Mihail Kogălniceanu a Consiliului Județean Tulcea a găzduit conferința de presă organizată de Primăria comunei Jurilovca cu prilejul celei de a VII-a ediții a Serbări Borșului Pescăresc.

Evenimentul se va desfășura în comuna Jurilova în perioada 9-10 septembrie 2017 și constituie o tradiție zonală care atrage în zonă numeroși turiști ,atrași de gastronomia tradițională și spectacolele artistice care reunesc artiști de renume și ansambluri etnice din Tulcea și Constanța.

La conferința de presă au fost prezenți Eugen Ion, președinte ACoR Tulcea, vicepreședintele Dumitru Mergeani (reprezentant al Consiliului Județean Tulcea, principalul finanțator al Serbării) și Cătălin Balaban, președintele Asociației GOLOVIȚA- partener al proiectului.

Ediția 2017 se bucură de sprijin financiar și media din partea Ministerului Turismului.21231204_1968311559862434_7090741973560004335_n21231008_1968311669862423_8258313103108788498_n21270873_1968311696529087_2034129078281406289_n

Prezenţă numeroasă la întâlnirea de lucru organizată de RNDR

Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală (RNDR) din cadrul Autorității de Management pentru PNDR 2014 – 2020 derulează o campanie de informare a beneficiarilor – fermieri, UAT-uri prin reprezentanții legali, asociații, GAL-uri – cu privire la posibilitățile de accesare a măsurilor din cadrul PNDR, cu scopul de a conștientiza actorii interesați de finanțări în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale să elaboreze și să depună proiecte în cadrul sesiunilor deschise în anul 2017.

Având în vedere fondurile alocate din cadrul PNDR 2014 – 2020 pentru Teritoriul ITI Delta Dunării și deschiderea sesiunilor dedicate acestei zone, RNDR a organizat la Tulcea – sala de conferințe a Consiliului Județean Tulcea, în data de 21 iunie 2017, cu începere la ora 9,30,în cadrul căreia experți ai AM PNDR și AFIR au făcut prezentări și au răspuns întrebărilor adresate de participanți.

Filiala Judeţeană Tulcea a Asociaţiei Comunelor din România a transmis invitaţia la eveniment tuturor unităţilor administrativ-teritoriale membre iar rezultatul a fost participarea în număr mare a primarilor tulceni.

19275118_1313830242068170_2055871459969304956_n19275328_1313830245401503_6627515996136600465_n

Ședință campanie beneficiari PNDR

         Având în vedere fondurile alocate din cadrul PNDR 2014-2020 pentru infrastructură locală, vă invităm în data de 21.06.2017, ora 09.30,  în Sala Mihail Kongălniceanu a Consiliului Județean Tulcea, la o ședință de lucru la care vor participa experți din cadrul AM PNDR și Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale.
 
      Cu respect,
     PREȘEDINTELE
     FILIALEI JUDEȚENE TULCEA A ASOCIAȚIEI COMUNELOR DIN ROMÂNIA
     EUGEN ION
     PRIMARUL COMUNEI JURILOVCA
Page1

Eugen Ion, noul președinte ACoR Tulcea

Programată pentru 27 mai, şedinţa extraordinară Filialei județene Tulcea a Asociaţiei Comunelor din România (ACoR) a avut loc în Sala „Mihail Kogălniceanu” a Consiliului Judeţean.
La lucrările prezidate de primarul Emil Drăghici, președinte naţional al ACoR, la care au fost prezenţi 31 de primari tulceni, printre care şi fostul preşedinte al filialei tulcene, Ştefan Ilie, a asistat şi senatorul Eugen Teodorovici.
După ce au fost aleşi, cei unsprezece membri (primarul Vasile – Petrică Mărculescu şi-a retras candidatura) ai Consiliului Director au votat funcţiile pentru mandatul următor de patru ani. Astfel, preşedinte ACoR a fost ales Eugen Ion (primarul de Jurilovca), Alexe Anastase (Mihail Kogălniceanu) va fi prim – vicepreşedinte, Mugur Marşavela (Baia) şi Nicolaie Gioga (Stejaru) sunt vicepreşedinţi, Marian Naiman (Frecăţei) este secretar general, iar membri sunt Costică Deacu (Jijila), Tănase Răducan (Mihai Bravu), Ion Dănilă (Nufăru), Eugen Matei (Peceneaga), Ivan Ignat (Slava Cercheză) şi Stelian Bălan (Turcoaia).
Pentru al doilea mandat consecutiv primar al comunei Jurilovca, Eugen Ion (39 de ani) este membru al Partidului Social Democrat şi, la alegerile locale din 5 iunie 2016, este candidatul care a obţinut cel mai mare procent: 88,34%.
„Am avut onoarea să fiu ales, astăzi, președinte al Filialei Județene Tulcea a Asociației Comunelor din România. Doresc să apreciez activitea de până acum a ACoR Tulcea și să le mulțumesc tuturor colegilor mei, primari de comune, pentru susținere, asigurându-i că voi depune toate eforturile ca Asociația să rămână în continuare o organizație puternică și un sprijin real pentru autoritățile administrațiilor locale, în efortul nostru comun de dezvoltare a comunităților din mediul rural din județul Tulcea!”, a declarat Eugen Ion.

a 5a 4a1a2a3